Adria, 1981 (kb.)

Mama jobb oldalt
Jugoszláviába mentünk az Irmáékkal. Nem biztos, de valamikor a 80-as évek elején, talán 1981-ben lehetett. Az Irma titkárnő volt a MIKÖV-nél (a MIKÖV a Mezőgazdasági-Ipari Közös Vállalat – a szerk.). Az Irmának a lánya vagy a nővére munkahelyén szervezték az utat, és az Irma hívott minket a Papával. Mi mindig menni akartunk valahova, és az Irma is bekapcsolódott. Ott volt az Irma férje és a lánya is. Busszal mentünk, a határon nem csináltak nagy cirkuszt, nem sokat álltunk ott.

Kirándultunk hajóval a Krk-szigetre. Ott volt a Tito nyaralója, akkor még élt a Tito...
Csoportos nyaralás volt, talán egy hétig voltunk ott, de mi nem nagyon foglalkoztunk a csoport többi tagjával, nem is ismertem őket, csak az Irmáékkal mentünk ide-oda.
Ott, Krk szigetén a tengerben fürödtünk, a szabad strandon, meg eljárkáltunk a városokba, a piacokra. Jó idő volt, meleg volt.
A tengerparton tengeri sünöket meg csillagokat gyűjtöttünk, és kilógattuk őket a szálloda ablakán, hogy kiszáradjanak.
Átmentünk más falvakba meg szigetekre is hajóval. Olyan kis hajóval, amit maszekok működtettek. A hajóval is csak mi mentünk, nem jöttek a többiek. Legtöbbet a tengerparton töltöttük. Nem a szigeten laktunk, hanem a szárazföldön.
Papa jobb oldalt
Ebben a szállodában laktunk, egyből a tengerparton van. Itt lógatom ki a tengeri csillagot meg a sünt, hogy megszáradjon. Bele is léptem a tengeri sünbe. A part nagyon köves volt. Én dehogy tudtam úszni! Én meg az úszás… mint a fél tégla. A szálláson kaptunk enni. Volt étkezde. Egy helyen aludtunk minden éjszaka és onnan kirándultunk. Kétszer voltunk Jugoszláviában. Tengerparton még voltunk Törökbe’ is, Isztanbulban, ottan csak mi voltunk. Az ilyen IBUSZ-utazás volt, arra fizettünk be. De nem, azt is a MIKÖV szervezte. Röszkénél mentünk át, a Danyiné, a szakszervezetis volt a csoportvezető, ott motozták meg a Papát a vámon, de ez már egy másik történet…

Hallgassa meg az interjút!