Reizer Ferenc II.

Egy korábbi szereplő újabb levele a mai adag, a korábbit itt találják. A kissé fura szórend hozott anyag, a helyesírást itt is kijavítottuk.
Ngs. Füzik Ilonka úrlány II. ker. Trombitás út 2. II. eml. 10. ajt. 1944. XI. 19. Kedves Ilonkám! Ne haragudjál levelemmel zavarlak megint. De nagyon boldoggá tudnál tenni, ha levelemre részemre kedvező választ küldenél. És hogy most írom ezt a levelet, azért írom, hogy a két levél közül legalább egyet is megkapjál.  Így biztos, hogy egymás közt meg tudjuk tartani az összeköttetést. És kedves Ilonkám, nagyon várom a leveledet, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen választ fogsz írni részemre. Nagyon szeretnélek meglátogatni hamarosan, ha megengednéd. Mert így levélben nem lehet mindent megírni, mind ahogy személyesen megbeszélnénk. Mert tudod te, hogy én veled szemben csak őszinte voltam, és nem szélhámos voltam veled szemben. Hisz te úgyis tudod, hogy komolyan bántam veled szemben, és nem voltam erőszakos. Mert én rendes lánynak ismertelek. Csak én úgy gondolom, hogy te azt gondolod, hogy én olyan vagyok, mint a többi katona, pedig nem. Hogy még nem tudod a civil életemet, és én még azt mondom, hogy talán sikerül egymást mind civilben is megismerni. Hogy eddig katonának kell lennem, ennek én nem vagyok oka. Már úgyis sok volt, már a negyedik évemet töltöm. De nem baj, csak bízzunk, hogy nem sokáig fog tartani. És aztán fog csak úgy rád és mind rám is sütni a jobb nap. Kedves Ilonkám, már úgy szeretnék veled találkozni, és szeretnélek már nagyon látni, és veled beszélgetni úgy, mint azelőtt szoktunk, ez volna a legboldogabb percem. Nagyon sok mondanivalóm volna a számodra. Mert úgy gondolom, hogy könnyebb lenne nekem is még a katonaélet is, ha volna kinek panaszaimat elmondani, és örömeit megosztani. Mert nincsen annak ... ha valakik egymásnak elpanaszkodhatnak, és megértik egymást. Ez neked is jól jövőt mutatna. Zárom soraimat, majd [a] következőben többet fogok írni. Írjál??? Nagyon várom (?), sokszor csókol, Feri Cím: Reizer Ferenc őrv. 101. rocsó (?) szd. Szentendre, Pf. 2 Írjál, várom. sokat gondol rád, és sokszor csókol, mint régi jó ismerősöd és kedvesed, Feri Szervusz

No comments:

Post a Comment